Prasetyo, Tri (2018) GAMBARAN TINGKAT KECEMASAN PADA SISWA KELAS X (SEPULUH) ILMU BAHASA DAN BUDAYA YANG MENJALANI SISTEM FULLDAY SCHOOL DI SMA NEGERI 2 BATU. Diploma Tiga (D3) thesis, UNSPECIFIED.
|
Text
Abstrak.pdf Download (877kB) | Preview |
|
|
Text
Bab I.pdf Download (224kB) | Preview |
|
Text
Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (344kB) |
||
Text
Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (238kB) |
||
Text
Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (335kB) |
||
|
Text
Bab V.pdf Download (116kB) | Preview |
|
Text
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
ABSTRAK Sekolah-sekolah di Indonesia telah banyak yang menerapkan sistem Fullday School. Alasan adanya sistem sekolah ini adalah untuk meningkatkan indeks pembangunan pendidikan. Sekolah fullday mempunyai waktu belajar lebih lama sehingga dapat menimbulkan kecemasan pada siswa. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Gambaran Tingkat Kecemasan Pada Siswa Kelas X (Sepuluh) Ilmu Bahasa dan Budaya yang Menjalani Sistem Fullday School di SMA Negeri 2 Batu. Desain penelitian ini adalah penelitian Deskriptif. Populasi berjumlah 29 siswa kelas X (sepuluh) Ilmu Bahasa dan Budaya di SMAN 2 Batu. Penelitian ini menggunakan teknik Total Sampling pada tanggal 16 Juli 2018. Alat ukur yang digunakan untuk mengetahui tingkat kecemasan siswa adalah kuisioner Skala HARS. Setelah ditabulasi kemudian data disajikan dalam bentuk frekuensi dan presentase. Hasil penelitian menunjukkan bahwa responden dalam tingkat kecemasan ringan sebanyak 15 responden (51,7%) dan 6 orang (20,7%) dalam tingkat kecemasan berat. Serta 8 responden (27,6%) tidak mengalami kecemasan. Dari hasil penelitian ini maka fullday school dapat menyebabkan kecemasan pada siswa hal ini dipengaruhi oleh kondisi fisik, pengalamanpengalaman yang tidak menyenangkan dan lingkungan sosial. Kata Kunci : fullday scholl, siswa sekolah, tingkat kecemasan. ABSTRACT Many schools in Indonesia have implemented the Fullday School system. The reason for this school system is to improve the education development index. Malaysian schools have longer study time so they can cause anxiety in students. This study aims to find out the description of anxiety levels in students of class X (ten) Language and Culture who undergo the Fullday School system at SMA Negeri 2 Batu. The design of this research is descriptive research. The population is 29 students of class X (ten) Language and Culture in SMAN 2 Batu. This study uses the Total Sampling technique on July 16, 2018. The measuring instrument used to determine students' anxiety level is the HARS Scale questionnaire. After tabulation then the data is presented in the form of frequency and percentage. The results showed that respondents in the level of mild anxiety as many as 15 respondents (51.7%) and 6 people (20.7%) in the level of severe anxiety. And 8 respondents (27.6%) did not experience anxiety. From the results of this study fullday school can cause anxiety in students this is influenced by physical conditions, unpleasant experiences and social environment. Keywords: fullday scholl, school students, anxiety level.
Item Type: | Thesis ( Diploma Tiga (D3)) | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||||||
Uncontrolled Keywords: | fullday scholl, siswa sekolah, tingkat kecemasan; fullday scholl, school students, anxiety level | ||||||||||||
Divisions: | Nursing Study Program | ||||||||||||
Depositing User: | Yacobus Sudaryono | ||||||||||||
Date Deposited: | 06 Sep 2018 07:42 | ||||||||||||
Last Modified: | 25 Aug 2023 05:56 | ||||||||||||
URI: | http://repository.itsk-soepraoen.ac.id/id/eprint/92 |
Actions (login required)
View Item |